Polska-Kalisz: Autobusy niskopodłogowe
2017/S 219-455136
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Dostawy
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 199-408998)
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
ul. Złota 43
Kalisz
62-800
Polska
Osoba do kontaktów: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu
Tel.: +48 625985200
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 625985201
Kod NUTS: PL416
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.mzdik.kalisz.pl
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych autobusów klasy maxi o napędzie hybrydowym dla miasta Kalisza.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 11 autobusów z napędem hybrydowym jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2018 r., przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej, w wersji nadwozia najnowszej dostępnej u danego producenta.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Sekcja VII: Zmiany
Polska-Kalisz: Autobusy niskopodłogowe
2017/S 199-408998
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
ul. Złota 43
Kalisz
62-800
Polska
Osoba do kontaktów: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu
Tel.: +48 625985200
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 625985201
Kod NUTS: PL416
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.mzdik.kalisz.pl
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych autobusów klasy maxi o napędzie hybrydowym dla miasta Kalisza.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 11 autobusów z napędem hybrydowym jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2018 r., przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej, w wersji nadwozia najnowszej dostępnej u danego producenta.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 11 autobusów z napędem hybrydowym jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, wyprodukowanych w 2018 r., przeznaczonych do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej, w wersji nadwozia najnowszej dostępnej u danego producenta”
Dodatkowy zakres obejmujący zamówienie.
a) Wykonawca zobowiązany jest w ramach niniejszego zamówienia do przeszkolenia:
— 5 osób – pracowników zaplecza technicznego, w zakresie prawidłowego, bezpiecznego oraz ekonomicznego eksploatowania autobusów, będących przedmiotem dostawy oraz w zakresie ASO (Autoryzowany Serwis Obsługi), w ramach, którego przekaże materiały informacyjne, techniczne i szkoleniowe,
— 5 osób – pracowników zaplecza technicznego w zakresie diagnozy, bezpiecznej obsługi, konserwacji oraz napraw systemu klimatyzacji, zainstalowanej w oferowanych autobusach. Każda z osób uczestniczących w szkoleniu powinna otrzymać certyfikat dla personelu (na podstawie art. 22 ust. 1 w związku z art. 20 ust. 1 do ustawy z dnia 15.5,2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych Dz.U. z 2015 r. poz. 881), materiały informacyjne, szkoleniowe i techniczne niezbędne do wykonywania napraw klimatyzacji,
— 5 osób – pracowników zaplecza technicznego w zakresie diagnozy, obsługi oraz naprawy jednostki napędowej (silnika) zastosowanego w oferowanych autobusach,
— 2 osób – w zakresie bieżącej obsługi cyfrowego monitoringu wizyjnego, systemu informacji pasażerskiej,
— 2 kierowców na każdy dostarczony autobus w zakresie umożliwiającym prawidłową obsługę autobusu prawidłową i oszczędną eksploatację w ruchu miejskim. Wykonawca dostarczy kierowcom niezbędne materiały do tych celów (instrukcję obsługi dla kierowcy wg. typu oferowanego autobusu).
b) Wykonawca udzieli Operatorowi (Operatorowi publicznego transportu zbiorowego – Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o., ul. Wrocławska 30-38, 62-800 Kalisz) autoryzacji w zakresie umożliwiającym samodzielne wykonywanie przeglądów, obsług oraz napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych zakupionych w ramach niniejszego zamówienia autobusów zgodnie z warunkami opisanymi w SIWZ,
c) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na własny koszt wraz z dostawą co najmniej:
— katalogu części zamiennych – 2 szt.;
— schematu instalacji elektrycznej – 2 szt.;
— schematu układu pneumatycznego – 2 szt.;
— schematu układu ogrzewania i chłodzenia – 2 szt.;
— schematu układu kierowniczego – 2 szt.;
— schematu zawieszenia – 2 szt.;
— schematu układu smarowania – 2 szt.;
— schematu układów hydraulicznych – 2 szt.;
— schemat instalacji monitoringu – 2 szt.;
— schematy, instrukcje inne niezbędne dokumenty systemu informacji pasażerskiej;
— instrukcji obsługi autobusu (stanowiskowa) dla kierowcy 2 sztuki na każdy autobus. ;
Katalog części zamiennych oraz schematy powinny zostać dostarczone w wersji papierowej w ilości po 2 sztuki oraz jedną wersję elektroniczną na płycie CD/DVD. Całość dokumentacji musi być opracowana w języku polskim.
d) Wykonawca dostarczy komplet diagnostycznych oprogramowań komputerowych w języku polskim, umożliwiający diagnostykę autobusów oraz zamontowanych zespołów, poprzez dostarczone interfejsy do:
— silnika;
— skrzyni biegów;
— układu pneumatycznego zawieszenia;
— systemu klimatyzacji;
— układu sterowania drzwi;
— zdalnego programowania komputerów pokładowych,
zainstalowanych w dostarczonych autobusach.
e) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z dostawą autobusów pisemnej licencji na przekazane oprogramowania wraz z licencjami i aktualizacjami. Koszt ma być jednorazowy wkalkulowany w cenę zamówienia. Wymagany okres wykorzystania całości dostarczonego sprzętu komputerowego i oprogramowań min. 10 lat.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 200 000 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). Zasady dotyczące wnoszenia wadium zostały określone w pkt. 15 SIWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Nie dotyczy.
Zgodnie z SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, na kwotę nie mniejszą niż 11 000 000 PLN (słownie: jedenaście milionów złotych), wystawioną w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w przypadku informacji zawierającej kwoty wyrażone w walutach obcych, kwoty te zostaną przeliczone po średnim kursie NBP z dnia wystawienia informacji.
Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 11 000 000 PLN, słownie: jedenaście milionów złotych.
Zgodnie z SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a)wypelniona Cześć IV Kryteria kwalifikacji, pkt C Zdolność techniczna i zawodowa ppkt 1b) JEDZ,
b) dowodów określających czy dostawa, o której mowa w pkt. 9.2.3) SIWZ oraz Cześć IV Kryteria kwalifikacji,pkt C Zdolność techniczna i zawodowa ppkt 1b) JEDZ, została wykonana należycie, w szczególności informacji o tym czy dostawy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na zrealizowaniu dostawy (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonanie minimum:
— jednej dostawy obejmującej min. 3 szt. autobusów miejskich, niskopodłogowych, hybrydowych z napędem spalinowo – elektrycznym, oferowanej marki, modelu oraz typu, na rynek państw członkowskich Unii Europejskiej lub krajów stowarzyszonych.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert nastąpi w w sali konferencyjnej mieszczącej się na parterze budynku Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu przy ul. Złotej 43 w Kaliszu – pokój nr 102.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w:
a)art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 ustawy Pzp.
b)art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp
c)art. 24 ust. 5 pkt 8) ustawy Pzp
2.Dokumenty wymagane przez zamawiającego, które należy dołączyć do oferty (szczegółowy wykaz dokumentów i zasady ich składania określone są w SIWZ):
1)formularz oferty
2)JEDZ
3)Szczegółową charakterystykę oferowanego autobusu
4)oświadczenia wymagane postanowieniami SIWZ
5)zobowiązanie podmiotu trzeciego
6)odpowiednie pełnomocnictwa
7)dokumenty, z których wynika prawo do podpisania umowy,
8)oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz
3.Poza dokumentami, o których mowa w Sekcji III.1.2 oraz III.1.3) Na wezwanie zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
3.1W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a)informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
b)zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c)zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d)odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
e)oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
f)oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
g)oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716).
3.2 W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego tj. certyfikatów, homologacji, wykazów itp. o których mowa w pkt. 4.2 i 4.3. SIWZ
4.Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury określonej w art. 24aa. ustawy Pzp.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 224587803
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl
Terminy wniesienia odwołania:
1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.
3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 25.5.1. i 25.5.2. SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu.
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Faks: +48 224587803
Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl