Kalisz: Projekt budowlany i wykonawczy na rozbudowę ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 450 na odcinku od ul. Śródmiejskiej do granicy miasta wraz z przebudową wiaduktu kolejowego
Numer ogłoszenia: 21645 - 2016; data zamieszczenia: 02.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
  zawarcia umowy ramowej
  ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu , ul. Złota 43, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 59 85 200, faks 62 59 85 201.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlany i wykonawczy na rozbudowę ulic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 450 na odcinku od ul. Śródmiejskiej do granicy miasta wraz z przebudową wiaduktu kolejowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z pkt 4 SIWZ Zakres opracowania projektowego obejmuje w szczególności: 4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowań pn.: 4.1.1 Projekt budowlany i projekt wykonawczy na rozbudowę ulicy : Nowy Świat, Częstochowskiej, Rzymskiej przy założeniu 20- letniego okresu obliczeniowego eksploatacji nawierzchni i dostosowaniu nawierzchni do ruchu pojazdów o nacisku 115 KN na oś (drogi klasy Z). 4.1.2 Projekt budowlany i projekt wykonawczy na przebudowę wiaduktu kolejowego w celu uzyskania wymaganej skrajni pionowej i poziomej. 4.2. Zakres opracowania projektowego obejmuje w szczególności: 4.2.1 dane wyjściowe do projektowania, które zostaną spisane w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy, 4.2.2 geotechniczne warunki posadowienia obiektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 4.2.3 rozpoznanie konstrukcji istniejącej nawierzchni poprzez wykonanie niezbędnych w tym celu badań, 4.2.4 ocena nośności nawierzchni pod kątem dostosowania nawierzchni do ruchu pojazdów o nacisku 115 KN na oś, 4.2.5 wykonanie pomiarów ruchu, 4.2.6 opracowanie 3 koncepcji rozwiązań dla projektu branży drogowej i 2 koncepcji dla branży mostowej, 4.2.7 w oparciu o wybraną przez Zamawiającego koncepcję opracowanie projektu branży drogowej, uwzględniającego w szczególności: - przebudowę jezdni, chodników, zjazdów na posesje, zatok autobusowych oraz miejsc postojowych w ul. Nowy Świat , - przebudowę skrzyżowania ul. Nowy Świat z ul. Legionów i ul. Ułańską na rondo, - przebudowę ronda Ptolemeusza , - przebudowę jezdni, chodników, zjazdów na posesje, zatok autobusowych oraz miejsc postojowych w ciągu ul. Częstochowskiej, - przebudowę skrzyżowania ul. Częstochowskiej z ul. Budowlanych na rondo, - przebudowę ronda Na Trakcie Wieluńskim uwzględniającą wykonanie nowego wlotu, - przebudowę jezdni, chodników, zjazdów na posesje oraz zatok autobusowych w ciągu ul. Rzymskiej, - budowę i przebudowę infrastruktury dla komunikacji rowerowej i miejskiej, 4.2.8 budowę i przebudowę odwodnienia zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez PWiK Sp z o.o. , przy założeniu budowy nowych kanałów w ul. Nowy Świat, ul. Częstochowskiej i ul. Rzymskiej, 4.2.9 przebudowę infrastruktury oświetleniowej na odcinku od ul. Śródmiejskiej do ul. Legionów oraz budowę nowej infrastruktury oświetleniowej na odcinku od ul. Legionów do granicy miasta, 4.2.10 usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną, 4.2.11 w oparciu o wybraną przez Zamawiającego koncepcję opracowanie projektu przebudowy wiaduktu kolejowego pod kątem uzyskania wymaganej skrajni drogowej pionowej i poziomej, 4.2.12 informację do planu BIOZ , 4.2.13 kolorową planszę uzbrojenia podziemnego , 4.2.14 projekt stałej organizacji ruchu wraz z planem sytuacyjnym określającym projektowane geometrie skrzyżowań i ulic, które wymagają na etapie opracowywania akceptacji Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Kaliszu , 4.2.15 projekty przebudowy sygnalizacji świetlnej ostrzegawczej na przejściu dla pieszych w rejonie ul. Elektrycznej na trójbarwną i sygnalizacji świetlnej w rejonie ul. Ks. Sieradzana, 4.2.16 projekt zieleni (projekt zagospodarowania wysp, miejsc zielonych uwzględniający inwentaryzację istniejącej zieleni) uzgodniony z Wydziałem Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej , 4.2.17 uzgodnienie projektu budowlanego w Wojewódzkim Oddziale Służby Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegaturze w Kaliszu oraz uzyskanie zgody na prowadzenie prac budowlanych na terenie wpisanym do rejestru zabytków, 4.2.18 szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót , 4.2.19 przedmiar robót, formularz kosztorysu ofertowego w wersji uproszczonej, kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów (kosztorys w wersji papierowej oraz elektronicznej w formacie ATH), uwzględniający podział na poszczególne ulice i obiekt mostowy, 4.2.20 wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe, decyzje, opinie, 4.2.21 protokół z Narady Koordynacyjnej (dawniej ZUDP), 4.2.22 uzyskanie wszystkich wymaganych pozwoleń wodno-prawnych, 4.2.23 uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji oraz uwzględnienie jej warunków w dokumentacji projektowej, 4.2.24 wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (Specustawa) wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami -wykonanie projektów podziałów nieruchomości zleci Zamawiający w oparciu o przedstawiony przez Wykonawcę plan sytuacyjny z zaznaczonymi liniami rozgraniczającymi teren inwestycji, 4.2.25 uzyskanie decyzji ZRID, 4.2.26 mapę własności z naniesionym przebiegiem projektowanych ulic i skrzyżowań wraz z wypisami własności gruntu dla działek stanowiących pas drogowy ulic oraz wszystkich działek sąsiadujących z w/w pasem drogowym , 4.2.27 opracowanie przedmiotu zamówienia w formie papierowej oraz elektronicznej (format PDF oraz wersja edytowalna DWG, DOC, XLS, ATH), 4.2.28 pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania. 4.3. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zabezpiecza Wykonawca 4.4. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podkładu geodezyjnego wraz z przedmiotowym opracowaniem. 4.5. Projektant jest zobowiązany do jednorazowej aktualizacji kosztorysów inwestorskich dla poszczególnych etapów do poziomu aktualnie obowiązujących cen w terminie 2 tygodni od momentu zlecenia aktualizacji przez Zamawiającego, w okresie trzech lat od przyjęcia przez Zamawiającego gotowej dokumentacji projektowej. 4.6. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć dokumentację projektową zweryfikowaną przez innego projektanta z odpowiednimi uprawnieniami. Koszt weryfikacji Wykonawca pokryje we własnym zakresie. 4.7. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć, najpóźniej w dniu podpisania umowy, harmonogram prac projektowych uwzględniający terminy realizacji kluczowych etapów prac projektowych.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLN (pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykażą w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie: 1/ min. 2 projektów obejmujących budowę, przebudowę lub remont drogi o przekroju ulicznym min. klasy Z o dł. min. 3000 mb każde, 2/ min. 2 projektów obejmujących budowę kanału phi 300 o dł. min. 500 mb każde, 3/ min. 2 projektów obejmujących przebudowę/ budowę obiektu mostowego, w tym jednego kolejowego.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykażą, że dysponują osobami posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia tj.: - projektanta branży drogowej posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie, - wskażą projektanta posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności mostowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykażą, że posiadają (aktualne i opłacone przynajmniej na dzień składania ofert) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200.000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Za najważniejsze uznaje się usługi niezbędne do spełnienia warunku określonego w sekcji III.3.2. tj.: wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonanie: 1/ min. 2 projektów obejmujących budowę, przebudowę lub remont drogi o przekroju ulicznym min. klasy Z o dł. min. 3000 mb każde, 2/ min. 2 projektów obejmujących budowę kanału phi 300 o dł.min. 500 mb każde, 3/ min. 2 projektów obejmujących przebudowę/ budowę obiektu mostowego, w tym jednego kolejowego.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości - 2

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z pkt 21.3. SIWZ Zamawiający dopuszcza zmianę treści zawartej umowy w następujących przypadkach: 1/ Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia a/ gdy wystąpią rozbieżności na mapach związanych m.in. z rozminięciem się terminu wykonania i zarejestrowania inwentaryzacji z terminem sporządzenia mapy, b/ ze względu na przedłużające się terminy uzgodnień, wydawania odpowiednich decyzji administracyjnych itp. na które Wykonawca nie ma wpływu a dołożył wszelkiej staranności w celu ich uzyskania, c/ na skutek wystąpienia w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia innych nieprzewidzianych zdarzeń mających wpływ na realizację zamówienia. 2/ Zmiany osobowe: Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia przedstawionych w ofercie, po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiającego w następujących wypadkach: a/ śmierci, choroby lub wypadku projektanta / projektantów b/ jeżeli wymiana projektanta / projektantów stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Zmiana którejkolwiek z osób wskazanych wyżej w trakcie realizacji przedmiotu umowy, musi być uzasadniona (należy podać przyczyny) przez Wykonawcę na piśmie wraz z kopią uprawnień i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 10 dni roboczych od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami Siwz. Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, w terminie 3 dni od momentu powzięcia wiadomości o konieczności dokonania zmiany. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa wyżej winna być dokonana na piśmie i nie wymaga zawarcia aneksu do niniejszej umowy. Skierowanie bez akceptacji Zamawiającego innych osób niż wskazane w ofercie Wykonawcy może stanowić podstawę odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3/ Zmian w trakcie realizacji umowy podmiotów na zasoby których Wykonawca powoływał się w ofercie : W sytuacji, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4/ Pozostałe okoliczności powodujące możliwość zmiany umowy; Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT o kwotę wynikającą ze zmiany stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm.kalisz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu, ul. Złota 43, 62-800 Kalisz.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.03.2016 godzina 12:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu, ul. Złota 43, 62-800 Kalisz - Sekretariat pok. nr. 201 mieszczący się na pierwszym piętrze.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
SIWZ.pdf pdf 698.99 KB Paweł Nowak
informacja o wyborze pdf 74.30 KB Paweł Nowak
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. niedziela, 24, kwiecień 2016 10:57 Paweł Nowak
Artykuł został zmieniony. niedziela, 24, kwiecień 2016 18:33 Paweł Nowak
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 28, czerwiec 2016 09:09 Paweł Nowak